Ma-Vrij 09.00 - 17.00 073-6140070

Main Slider
Main Slider

Virtuele summit

1 April 2021
14:00 – 16:00

CIO’s/IT-directeuren, CDO’s/CTO’s / Senior IT-managers en (Innovatie-Transformatie-Change)Directeuren en/of senior managers verantwoordelijk voor IT/Technologie-gerelateerde onderwerpen.


Organisatiebrede datastrategie

Sinds zijn aantreden als Global CIO, bijna twee jaar geleden, geeft Kemal Cetin binnen FrieslandCampina richting aan een grootscheepse digitale transformatie. Datagedrevenheid staat daarbij centraal.

Toegang tot de juiste data moet iedereen binnnen FrieslandCampina inzicht geven in zowel de backoffice-processen als consument- en marktgerichte activiteiten aan de voorzijde.

Om die reden wordt de data-strategie organisatiebreed aangevlogen, met inbegrip van onder meer technologie, cultuur en menselijke competenties.

Kemal Cetin is als internationale senior technologieleider bewezen succesvol in het creëren van duurzame bedrijfswaarde door de implementatie van digitale technologieën, het opbouwen en beheren van effectieve zakelijke relaties en organisatorische transformaties.

Door Kemal Cetin, CIO – FrieslandCampina


Build your own community

Portbase is het digitale hart van de Rotterdamse havenlogistiek. De organisatie bedient inmiddels meer dan 5000 bedrijven die deel uitmaken van het ecosysteem in het havengebied.
Marten zal schetsen hoe Portbase onder de noemer ‘Build your own community’ een platform uitbouwt waarmee bedrijven data kunnen delen en gezamenlijk applicaties kunnen ontwikkelen. Het doel hiervan is klanten binnen het ecosysteem beter te bedienen en marketing te optimaliseren. Wat zijn de uitdagingen en lessons learned van dit uitdagende initiatief?

Door Marten Van der Velde, Director Strategy & Innovation – Portbase


Alles standaard en toch innovatief

Park Now opereert in een markt die zich kenmerkt door hoge volumes en lage marges. Het bedrijf heeft er dan ook alle belang bij zijn processen zo veel mogelijk te standaardiseren, ook al is de parkeermarkt zelf gefragmenteerd.
Peter-Paul Houtman, CTO van Park Now, schetst hoe de parkeerdienstverlener in eerste instantie het ServiceNow-platform vanuit technologie en ‘maatwerk waar gewenst’ had ingericht. Dit bleek niet te werken; een grootschalig herontwerp van de processen – zo standaard mogelijk – samen met een re-platforming van ServiceNow leidde wel tot succes. In de sessie zal Peter-Paul uitleggen welke lessen hij geleerd heeft en hoe Park Now ondanks alle standaardisatie er in slaagt innovatief te blijven.

Peter-Paul Houtman, CTO – Park Now


Van weken naar uren

De concurrentie in de online wereld is heviger dan ooit. Sommige bedrijven, zoals Booking.com, reageren hier voortvarend op. Tim Davis, Senior Director bij de online reisorganisatie, legt uit hoe het bedrijf de product development lifecycle heeft versneld, de tech stack heeft vernieuwd en de cloud journey ingezet. Heel belangrijk hierbij zijn de engineering-cultuur en de internationale ‘jacht’ op talent die Booking.com kenmerken. Maar vooral blijft gelden: de koers is en blijft uitgezet op de klant, die in alles centraal staat.

Tim Davis, Senior Director – Booking.com


Programma

  • CIO Inspire


Sprekers

Rob Beijleveld

Rob Beijleveld

CEO - ICT Media
Kemal Cetin

Kemal Cetin

Global Chief Information Officer - FrieslandCampina
Alice Coriat

Alice Coriat

Director, Global Client Engagement EMEA - Rimini Street
Tim Davis

Tim Davis

Senior Director - Booking.com
Peter-Paul Houtman

Peter-Paul Houtman

CTO - PARK NOW Group

Marten Van der Velde

Marten Van der Velde

Director Strategy & Innovation - Portbase
Richard Wagenmakers

Richard Wagenmakers

Head of Digital Strategy and Innovation - KPMG Nederland

CIO Inspire Partners